A year ago, following Russia’s invasion of Ukraine, TikTok started labeling accounts operated by Russian state propaganda agencies as a way to tell users they were being exposed to Kremlin disinformation.

An analysis a year later shows the policy has been applied inconsistently. It ignores dozens of accounts with millions of followers. Even when used, labels have little impact on Russia’s ability to exploit TikTok’s powerful algorithms as part of its effort to shape public opinion about the war.

Researchers at the Alliance for Securing Democracy, a bipartisan, transatlantic nonprofit operated by the German Marshall Fund that studies authoritarian disinformation, on Thursday published a report that identified nearly 80 TikTok accounts operated by Russian state outlets like RT or Sputnik or by individuals linked to them, including RT’s editor-in-chief.

Read the ASD report here.